Ny app där SAS förlöjligar sina konkurrenter

SAS släpper en ny spelapp där de förlöjligar sina konkurrenter, men tanken är framförallt att förtydliga att de är världens punktligaste flygbolag, vilket de blivit utnämnda till flera år i rad. De uppmanar resenärer – som åker med andra flygföretag – att spela ”Time Killer” medan de väntar på sina försenade flyg. En liten oskyldig känga till de andra flygbolagen helt enkelt, och av trailern att döma är de fyra olika spelen som appen innehåller lika tråkiga som ett försenat flyg.

Via Dagens Nyheter

Annonser
Taggad , , ,

9 tankar om “Ny app där SAS förlöjligar sina konkurrenter

  1. Rune skriver:

    hehe kul idé, speciellt då alla som inte flyger med SAS har råd med en dyr smartphone istället 🙂

  2. USAsvensk skriver:

    Another reason to avoid SAS. They have nothing to brag about.

    • Folke skriver:

      Well, they don’t have to brag, they’re as good as they promise! Trust me, I’m doing some 120-140 flights a year, about half of them with SAS. The only drawback on the SAS flights are the grumpy, whiny dudes that made complaning on SAS their lifestyle.

  3. Folke skriver:

    Ordet förlöjliga är väl inte riktigt rätt i sammanhanget. Formuleringen ”En liten oskyldig känga” som finns i texten är väl en korrektare beskrivning.

  4. Tommy skriver:

    Folke: Jo, det blev lite ”kvällstidningsrubrik.”

  5. SAS Ground Handling skriver:

    Klockrent av SAS! 😀

    Reklam är ett elände men ska man envisas med att ha reklam, varför inte göra den lite kul?
    Att sen ge en liten känga åt bolag som enbart stirrar på priset när de förhandlar med handlingbolag och skiter i servicen de får för pengarna är väl inte fel?

    SAS har ju något att skryta med uppenbarligen. Jag får väl försiktigt smyga in att jag jobbar som lagledare ute på ramp i Sas Ground Handling (och är väl inte direkt opartisk) men å andra sidan har jag jobbat för andra handlingbolag och vet hur det går till. Att allt ”rullar på” bättre på SAS är det ingen tvekan om. Dessutom är säkerhetstänket bättre och arbetsförhållanden bra… Detta visar sig i statistik helt enkelt. Att SAS äger sin egen handlingverksamhet gör att de har bättre koll och ger bättre service till kunder samt bättre förmåner till oss anställda. Det är inte så många som jobbar med att ”slänga väskor” som har samma möjlighet till ID staff travel som vi har, alltså kunna resa med de flesta flygbolag på standby-biljetter världen över. Som t.ex. så har jag rest till USA (7 ggr), Thailand, Indonesien, Fillippinerna, Tahiti osv. och betalat enbart skatter och avgifter… Detta är sånt som motiverar anställda och sällsynt i dagens arbetsmarknad (nu jobbar jag visserligen i Norge där det överlag är bättre)…

    Kan man inte sluta va så snål att man absolut ska spara hundralappar (oftast är det nog inte mer efter alla avgifter) för att ta Norwegian, Ryanair osv. så ska man fan inte klaga när man blir fast nånstans och man har med missnöjda och sura flygbolagsrepresentanter att göra…

  6. USAsvensk skriver:

    It would be better if they had sober pilots.

  7. Undvik Sas skriver:

    Enligt DN: Ett SAS-plan blev i söndags sex timmar försenat från Heathrow i London eftersom andrepiloten var full när han kom till jobbet på morgonen.

    • fardin skriver:

      Det har nog aldrig hänt på ett annat flygbolag… nånsin… eller??

      Det är väl en sak vad en individ gör och hur ofta sådana saker sker i bolaget i stort. Det finns säkert statistik att få tag i och min gissning är att SAS ligger ganska bra till där….

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: